A career at Lombard Odier means working for a renowned global wealth and asset manager, with a strong focus on sustainable investing. An innovative bank of choice for private and institutional clients, our independently owned Firm is one of the best-capitalised banking groups in the world, managing close to CHF 300 billion and operating from over 25 offices across 4 continents.
With a history spanning over 225 years, Lombard Odier is an investment house providing a comprehensive offering of discretionary and advisory portfolio management, wealth services and custody. We also offer asset management services and investment strategies through Lombard Odier Investment Managers and provide advanced banking technology to other financial institutions.
“Rethink Everything” is our philosophy – it is at the heart of everything we do. We have grown stronger through more than 40 financial crises by rethinking the world around us to provide a fresh investment perspective for our clients.
Notre département Gérants externes/EAM à Lausanne est à la recherche d’un chargé de relation senior.
Le candidat intégrera, au sein de l’unité Clientèle Privée, une équipe dynamique et en pleine croissance, dédiée au service et au développement de nos partenaires externes.
Mission :
1. Offrir un service premium à une clientèle professionnelle exigeante et assurer la responsabilité directe d’une base de clientèle, sous les angles commercial, technique et opérationnel.
2. Participer à l’effort commercial de l’équipe par son implication personnelle directe.
3. Être capable de présenter l’éventail entier d’outils, services et solutions de la banque.
4. Assurer un suivi impeccable des dossiers avec proactivité et indépendance.
5. Assurer la liaison avec l’ensemble des services et contreparties internes afin d’apporter des réponses rapides et exactes aux demandes des clients et partenaires.
6. Effectuer la vérification et la passation d’ordres de transferts et de bourse.
7. Assurer la mise en conformité de documents, justificatifs et dossiers.
8. Assurer une gestion et un suivi compliance et juridique irréprochables.
Profil recherché :
9. Formation académique ou commerciale en lien avec le domaine financier.
10. Expérience de cinq ans minimum dans une fonction similaire, dans un environnement EAM.
11. Langue maternelle française, très bon niveau d’anglais. Autres langues un atout.
12. Esprit commercial, bonne communication et présentation, motivation et fort sens du service.
13. Très bonne capacité à travailler en équipe et en réseau, exigeant, multitâche. Forte résistance au stress.
14. Sens accru de la confidentialité.
15. Très bon niveau IT (MS Office), idéalement connaissance de l’outil maison G2.
16. CWMA obligatoire ou à passer dans les 6 mois.
17. Domicile en Suisse.
Our Maison’s DNA is defined by five core values. Excellence drives us to be the best at what we do, while Innovation fuels our progress. Respect underpins every interaction, and Integrity shapes our actions. Together, we are One Team, united in serving our clients with unwavering dedication.
As a responsible and supportive employer, we promote a diverse and inclusive work environment for our employees and candidates. Diversity, Equity and Inclusion are woven into the fabric of our Maison’s DNA, and we strive to ensure that our employees can fulfill both their personal and professional aspirations by encouraging internal mobility and individual upskilling programs. We firmly believe that building Diverse Teams contributes to our successes and to deliver on this, we actively embed Diversity, Equity and Inclusion in our business strategy.
It is an exciting time to join our Teams. All applications will be handled in the strictest confidence.