A career at Lombard Odier means working for a renowned global wealth and asset manager, with a strong focus on sustainable investing. An innovative bank of choice for private and institutional clients, our independently owned Firm is one of the best-capitalised banking groups in the world, managing close to CHF 300 billion and operating from over 25 offices across 4 continents.
With a history spanning over 225 years, Lombard Odier is an investment house providing a comprehensive offering of discretionary and advisory portfolio management, wealth services and custody. We also offer asset management services and investment strategies through Lombard Odier Investment Managers and provide advanced banking technology to other financial institutions.
“Rethink Everything” is our philosophy – it is at the heart of everything we do. We have grown stronger through more than 40 financial crises by rethinking the world around us to provide a fresh investment perspective for our clients.
Au sein de l’unité Clientèle Privée, vous intégrerez le département des Gérants Externes (EAM), où vous apportez du support à une équipe dynamique et en pleine croissance.
Assistant(e) Chargé(e) de Relation EAM
Mission :
1. Supporter l’équipe de chargés de relation EAM afin d’offrir en permanence un service premium à une clientèle professionnelle exigeante.
2. Assurer les suivis administratif et opérationnel avec proactivité et indépendance, en lien direct avec la clientèle.
3. Participer à l’effort commercial de l’équipe par une implication personnelle et un fort sens du service.
4. Avec l’aide des chargés de relation, connaitre et orienter les clients parmi l’éventail d’outils, services et solutions de la banque.
5. Assurer la liaison avec l’ensemble des services et contreparties internes afin d’apporter des réponses rapides et exactes aux demandes des clients.
6. Effectuer la vérification et la passation d’ordres de transferts ainsi que d'ordres de bourse.
7. Assurer la mise en conformité de documents, justificatifs et dossiers.
8. Gérer de manière impeccable les ouvertures de compte standard.
Profil :
9. Formation académique ou commerciale en lien avec le domaine financier.
10. Expérience de trois ans minimum au service de client private banking - EAM un atout
11. Langue maternelle française, très bon niveau d’anglais. Autres langues un atout.
12. Esprit commercial, bonnes communication et présentation, motivation et fort sens du service.
13. Très bonne capacité à travailler en équipe et en réseau, exigeant, multitâche. Forte résistance au stress.
14. Sens accru de la confidentialité.
15. Très bon niveau IT (MS Office), idéalement connaissances de l’outil maison G2.
16. Domicile en Suisse.
Our Maison’s DNA is defined by five core values. Excellence drives us to be the best at what we do, while Innovation fuels our progress. Respect underpins every interaction, and Integrity shapes our actions. Together, we are One Team, united in serving our clients with unwavering dedication.
As a responsible and supportive employer, we promote a diverse and inclusive work environment for our employees and candidates. Diversity, Equity and Inclusion are woven into the fabric of our Maison’s DNA, and we strive to ensure that our employees can fulfill both their personal and professional aspirations by encouraging internal mobility and individual upskilling programs. We firmly believe that building Diverse Teams contributes to our successes and to deliver on this, we actively embed Diversity, Equity and Inclusion in our business strategy.
It is an exciting time to join our Teams. All applications will be handled in the strictest confidence.